2 mei, 2019
Nieuws

Van der Ende Groep lanceert e-brand: e-Meta Intelligence

In toenemende mate lopen fysieke en digitale werelden in elkaar over. Ontwikkelingen zoals robotisering, artificial intelligence en Internet of Things versnellen dit proces. De 4e industriële revolutie is een feit. “Het is daarom niet de vraag of, maar meer hoe we op deze veranderingen in moeten spelen”, zegt Lex van der Ende, Managing Director van Van der Ende Groep. “Zoals onze visie ook beschrijft, benaderen we vraagstukken graag vanuit een niet-alledaagse invalshoek. Zo ook nu”.

Naast de overige marktsegmenten waarin Van der Ende Groep actief is, zien zij ook in het tuinbouwsegment de behoefte naar slimme producten hand over hand toenemen. Micha van Nieuwkerk, General manager Moor Filtertechniek, onderdeel van Van der Ende Groep: “Jaren geleden zijn we al voorzichtig gestart met het verzamelen van data uit onze waterbehandelingsproducten, maar nu wordt het tijd dat we dit gaan verbreden en verdiepen.” Zo werd het idee geboren om een e-brand aan het merkenpallet van Van der Ende Groep toe te voegen. Een e-brand overkoepelend voor alle slimme, eigen producten genaamd “e-Meta Intelligence”.

Hiermee zet Van der Ende Groep een grote stap voorwaarts in de digitale wereld. En ter ondersteuning van deze ontwikkeling introduceert Van der Ende Groep
op de eerstvolgende internationale GreenTech beurs te Amsterdam een product met e-Meta intelligence.

De GreenTech vindt plaats van 11 t/m 13 juni in RAI Amsterdam.