8 jun, 2020
Nieuws

#Flower Boost Challenge

In deze roerige tijd zie je gelukkig ook weer hoe saamhorig en creatief mensen kunnen zijn. Leuke en creatieve initiatieven duiken op en iedereen kan in deze tijd wel een boost gebruiken. Met die insteek zijn we destijds de #FlowerBoostChallenge gestart, met als doel om de sierteeltsector een hart onder de riem te steken. We geven hier graag een kleine update over, omdat we nooit hadden kunnen hopen dat het zo groot zou worden!

Om een idee te geven:

  • De challenge is niet alleen in onze buurlanden gesignaleerd, ook in de VS, Canada, Mexico en Korea duikt de challenge op
  • VDEG is meerdere keren in (lokale) nieuwsbrieven vermeld
  • VDEG is zichtbaar geweest bij de NPO, SBS6, WOS en Veronica
  • Lex van der Ende heeft minister Schouten uitgedaagd en hierna hebben meerdere ministers en andere politici de challenge enthousiast opgepakt
  • In The Guardian (een grote Engelse krant) is een artikel over de challenge verschenen
  • Ook BN’ers en sportclubs doen steeds meer mee, zoals: Michaëlla Krajicek, Anouk Hoogendijk, ADO, Feyenoord, Excelsior en Sparta.
  • Hoeveel bedrijven (en personen) er tot nu toe hebben deelgenomen aan de challenge is gewoonweg niet meer bij te houden. We schatten over de 1000! Als dat geen #FlowerBoost is, ontzettend gaaf.

Eind maart hebben we de challenge grotendeels overgedragen aan West Country Media: 2 jonge, creatieve en fanatieke heren die de #BuyFlowersNotToiletpaper hebben opgezet. Aangezien we beiden hetzelfde doel hebben, is besloten om de krachten te bundelen en zo het bereik te vergroten!

Benieuwd naar de challenge online?! Gebruik #FlowerBoostChallenge in je zoekbalk op sociale media.